جمع آوری مطلب: روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سهلان
• برچیدن کلیه علائم فوق الذکر از روی بسته های کالای خطرناک پس از تخلیه و اطمینان از عدم خطرناک بودن باقیمانده محتویات ان بمنظور جلوگیری از گمراه شدن کارکنان بندر الزامی می باشد در صورت عدم رعایت مورد مذکور صاحب کانتینر مسئول خواهد بود.
• حمل کالاهای عادی در کنار کالاهای خطرناک و همچنین همجواری کالاهای خطرناک ناسازگار در درون کانتینر غیر مجاز می باشد و در صورت انجام این عمل کلیه خطرات بالقوه و هزینه خسارتهای ناشی از وقوع حادثه به عهده فرستنده کالا می باشد.
• ظروف خالی کالاهای خطرناک که قبلا برای حمل مورد استفاده قرار گرفته اند در صورت تمیز نشدن باید به منزله کالاهای خطرناک تلقی شوند مگر اینکه تمهیدات لازم برای از بین بردن خواص خطرناک انها توسط مقامات صلاحیت دار و مجاز بکار گرفته شده باشد.
• کلیه ظروف نگهدارنده کالاهای خطرناک نظیر بشکه ، کیسه، کپسول، کارتن و سایر موارد مشابه باید به صورت پالت بندی شده و با لفاف بندی مناسب تحویل بندر داده شوند
• قبل از شروع عملیات تخلیه و یا بارگیری کشتی، نماینده کشتیرانی باید از مناسب بودن وضعیت کالاهای خطرناک ( سالم بودن بسته بندی، علامت گذاری ها و ....) ،تجهیزات مورد استفاده از قبیل جرثقیل کشتی ، وایرها ، قلابها، زنجیرها (از نقطه نظر SWI و وضعیت ظاهری ان ها) و تورها، برزنت های مستقر بین کشتی و اسکله اطمینان حاصل نمایند. همچنین علائم هشدار دهنده مورد لزوم ، نظیر علانم عدم استعمال دخانیات، خطر مواد شیمیایی و ... باید به تعداد کافی در روی کشتی و در مکانهای مناسب مستقر شده باشند.